Peteers, F. (2018). A trouble at the interface of different disciplinary fields (mathematics education, psychology and cognitive sciences): dyscalculia. In Bergqvist, E., Österholm, M., Granberg, C., & Sumpter, L. (Eds.). Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 5, pp. 135). Umeå, Sweden: PME.

Ouvrier-Buffet, C., Robotti, E., Dias, T., and Gardes, M.-L. (2018). Mathematical Learning Disabilities: a challenge for mathematics education. In Bergqvist, E., Österholm, M., Granberg, C., & Sumpter, L. (Eds.). Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 1, pp. 207-208). Umeå, Sweden: PME.

Dias, T., & Ouvrier-Buffet, C. (2018). Perspectives de recherches sur les difficultés d’apprentissage en mathématiquesRevue de Mathématiques pour l’école, 229, 47-53.

Dias, T. (2017). La place de la verbalisation dans les situations didactiques en mathématiques. Formation et pratiques d’enseignement en question, HS2, 91-103.

Robotti, E. (2017). How the representations take on a key role in an inclusive educational sequence concerning fraction. In CERME10 (pp. 3992-3999). Dooley, T., Gueudet, G..

Robotti, E., & Baccaglini-Frank, A. (2017). Using digital environments to address students’ mathematical learning difficulties. In Faggiano, E., Ferrara, F., Montone, A. Innovation and Technology Enhancing Mathematics Education (pp. 77-108). Springer, Cham.

Deruaz, M.Dias, T. (2016). Elèves en difficultés : dyscalculiques ? Petit x, 101, 7-35.

Dias, T., Sermier-Dessemontet, R., & Dénervaud, S. (2016). Etayer les élèves dans la résolution de problèmes : un modèle d’analyse. Math-Ecole, 225, 4-9.

Robotti, E. (2016). Constructing meanings of fraction with MLD students. In CIEAEM 67 (pp. 167-175). Aosta, Italy.

Robotti, E. (2016). Designing innovative learning activities to face up to difficulties in algebra of dyscalculia students: how exploit the functionality of AlNuSet. In A. Baccaglini-Frank, A. Leung (Eds.), Digital Technologies in Designing Mathematics Education Tasks – Potential and pitfalls (pp. 193-214). Springer Publishers.

Peteers, F. (2016). Un trouble à l’interface entre différents champs disciplinaires (handicap, santé et formation) : la dyscalculie. Quels apports de la didactique ? Quelle formation pour les enseignants ? In. D. Niclot (Eds), L’inclusion scolaire : des rhétoriques aux pratiques (pp.85-96). Reims : Epure.

Deruaz, M. & Dias, T. (2015). Dyscalculie : et si les enseignants reprenaient la main ? In Anne-Cécile Mathé, Eric Mounier, Actes du séminaire national de didactique des mathématiques de l’ARDM (Jan 2014), Bordeaux, Paris, France (pp.296-298). IREM de Paris.

Robotti, E., Antonini, S., Baccaglini-Frank, A., (2015). Coming to See Fractions on the Numberline. In Krainer, K. & Vondrová, N. (Eds.), CERME 9 (4-8 February 2015) (pp. 1975-1981). Prague, Czech Republic: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME.

Baccaglini-Frank, A., Antonini, S., Robotti, E. & Santi, G. (2014). Juggling reference frames in the microworld mak-trace: the case of a student with MLD. In Nicol, C., Liljedahl, P., Oesterle, S., & Allan, D. (Eds.), Proceedings of the Joint Meeting 2 – 81 of PME 38 and PME-NA (pp. 81-88). Vancouver, Canada: PME.

Robotti, E. & Ferrando, E. (2014). Difficulties in algebra: new educational approach by Alnuset. In ICTMT11 (International Conference on Technology in Mathematics Teaching) (pp. 250-255). Bari, Italy.

Dias, T. (2014). Des mathématiques expérimentales pour révéler le potentiel de tous les élèves. La nouvelle revue de l’adaptation et de la scolarisation, 65, 151-161.

Robotti, E. (2014). Dynamic representations for algebraic objects available in AlNuSet: how develop meanings of the notions involved in the equation solution. ICMI Study 22 Conference: Task Design in Mathematics Education (pp. 99-108). Oxford, United Kingdom.

Dias, T., & Deruaz, M. (2013). Dyscalculie : et si les enseignants reprenaient la main ? Apprentissages Neuropsychologiques des Apprentissages chez l’Enfant (ANAE), 120-121, 529-534.

Dias, T., & Tièche-Christinat, C. (2013). A linguistic analysis of the didactical environment in support of the scaffolding concept. Actes des Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8), Manavgat (Turquie).

Dias, T., Tieche Christinat C. (2012) Spécificités des situations didactiques dans L’enseignement spécialisé. In Dorier J.-L., Coutat S. (Eds.) Enseignement des mathématiques et contrat social : Enjeux et Défis pour le 21e siècle – Actes du Colloque EMF2012 (GT8, pp. 1067–1074).

Dias, T. (2009). L’apprentissage de la géométrie dans la scolarité obligatoire : une dialectique entre objets sensibles et objets théoriques. In é. La pensée sauvage (Ed.), Nouvelles perspectives en didactique des mathématiques.

Dias, T. (2009). Le développement de laboratoires de mathématiques pour les élèves à besoin éducatifs particuliers: un défi à relever. In Kuzniak A., Sokhna M. (Eds.) Enseignement des mathématiques et développement : enjeu de société et de formation – Actes du Colloque EMF2009 (GT8, pp. 1096–1106).

Dias, T. (2008). La dimension expérimentale des mathématiques: un levier pour l’enseignement et l’apprentissage. Thèse de doctorat. Claude Bernard Lyon 1, Lyon.

Dias, T. (2008). Expérimenter en mathématiques : un “rallye” pour l’ASH. Cahiers pédagogiques, n°466, p.30-32.

Dias, T. (2006). Expérimenter en mathématiques pour relever le défi de l’adaptation. In L’enseignement des mathématiques face aux défis de l’école et des communautés, Sherbrooke. Actes du Colloque EMF2006.